Espeleomaratón, 4 cavitats en un dia 🧗‍♀️⌚

Diumenge 📆. El despertador sona a les 6:30🕰️. Desdejuni fort per a començar el dia, preparar entrepans🥖, tupper i aigua fresqueta🥤. Exim cap a Castelló 🚙. Tenim en el plan fer la Sima Pinosa, la Gòtica i la Higuera, dia completet.

1️⃣Arribem a Fuente la Reina i una vegada en el parking de la Pinosa, ens preparem i eixim cap a la sima, l'aproximació es curta pero amb una bona pendent. Activem el cos de bon matí! Ens sorprèn la cavitat, moltíssimes formacions i uns pinacles coraloïdes subaquàtics que no esperavem trobar ✨. Tot i que l'equipament deixa molt a desitjar, aconseguim fer un descens segur i còmode. La cavitat té bastant recorregut, plagat de banderes, estalactites, estalagmites, formacions de coral, aragonitos...
Eixim i baixem fins a la Fuente de la Pinosa, on hi ha una tauleta i ens fem el merescut esmorzar! Son les 11 i 30 del matí.

2️⃣Ens pica la curiositat per la cova Cirat, no la teniem en el plan pero ens pilla de camí al nostre següent destí, Caudiel. Així que cridem 📲 a una companya que la coneix, per assegurar-nos de que la podem fer amb el que tenim, i allà que anem. Deixem el cotxe a meitat de la pujada, arriba un punt en el que el camí està en bastant mal estat🛑. Pujant a peu el tram que ens queda, ens impressiona la grandària de la boca, pinta bé! Entrem cap a dins, fem la famosa trepada per dins de la colada i seguim per la zona més humida de la cavitat, meravellats amb el volum i les formacions. Travessem els gour sense banyarnos 🥳 i arribem fins el final de la cavitat. Ens sorprèn una sala grandissima amb formacions que presenten tonalitats taroja, roges i negres. No farem la galeria inferior, ens han dit que no presenta gran interès i no volem distorsionar massa el plan inicial. Eixim cap a fora satisfets d'haver fet la parada.

3️⃣ Arribem a Caudiel, aparquem el cotxe al final del camí de la sima Gòtica i dinem, dins el cotxe perquè fa molt de vent. Són aproximadament les 4 i 30 de la vesprada així que sense molt de pensar ens equipem i comencem la pujada cap a la boca. Curta pero amb bastant desnivell, pràcticament en línia recta des del cotxe. Baixem l'arxiconegut pou d'entrada, famós per la seua estretor. I en baixar ens sorprèn una cavitat impressionant, amb tantes formacions que resulta impossible vore-les totes. Ens fiquem emocionats per tots els racons possibles, els sostres de totes les xicotetes sales son impressionants. Al final trobem, ben amagats, els pinacles que també son ben coneguts. Foto de rigor i cap a fora.

4️⃣ Sense tocar el cotxe enfilem cap a la sima de la Higuera, per la senda que travessa el barranc. La senda es perd en algun punt, pero seguint el track arribem perfectament. Ens acostem primer a vore la Cova de la Higuera, un abric de grans proporcions. Un poc més amunt trobem la sima, encara és de dia però ja falta poc perquè comence a caure el sol 🌄. Instal·lem el pou d'entrada, equipat amb químics i volat la major part de la baixada. Una vegada baix, entrem a la sala, d'unes dimensions grandissimes, i peguem un mosset. Fora ja és de nit. Visitem la gran sala, admirant les formacions, que tot i estar molt seques, tenen molt d'encant ja que gràcies al tamany de la boca reben llum solar i aigua i això fa que presenten tonalitats verdes, grises... Hi ha una colada que ha acabat de color negre i es molt 🔝. Se'ns fan més de les 8, i hi ha toc de queda així que ens toca eixir i baixar la senda sense entretindre'ns.

🚙🏠
Arribem a casa "just in time" a les 22:00 hores, complint amb el "toque de queda" i rendits, però contents. Hem complit amb el plan que teniem inicialment, inclús hem conegut una cavitat més. Hem fotografiat un muntó de formacions precioses i ens hem divertit "de lo més".

1. Chulísimo el reportaje! Un abrazo al equipo Desnivela2

2. Enhorabuena. Mola mucho esa jornada. A por más!

1. Si, tenemos muchas cosas en mente... y mucho material acumulado con cosas chulas que enseñar. Gracias por leernos!!